Sixt rent a car är världen äldsta biluthyrningsföretag och startade sin verksamhet 1912 i Tyskland. Sixt rankas som en av de ledande biluthyrningskedjorna i världen och finns representerade på över 4 500 platser globalt och i över 100 länder. Vår vagnpark sticker ut och har en tydlig premiumprofil med bilmärken såsom Audi, BMW och Mercedes. I Sverige är vi marknadsledande och finns representerade från norr till söder.
Du kommer att arbeta från vårt huvudkontor som ligger i centrala Malmö.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att ingå i vårt kundtjänstteam och i första hand ta emot och hantera förfrågningar från våra kunder via telefon och e-post, men även fungera som intern support till övriga avdelningar. Tjänsten är perfekt för den som är beredd att ge 110%.
Vi erbjuder!
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett globalt företag med ett etablerat och välkänt varumärke med ett uttalat starkt koncept. Vi satsar på ledarskap, personlig utveckling och utbildning. Vi inspirerar och stödjer våra medarbetare och vi arbetar i en kultur som uppskattar innovationer och engagemang.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som trivs i en internationell miljö med många kontakter, såväl internt som externt. En av dina viktigaste egenskaper är viljan att leverera service av hög kvalitet samt att du är lösningsorienterad och har ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete. Du är också en person med empati, glatt humör och nära till skratt. Tjänsten kräver att du är självgående, initiativrik och prestigelös. Då arbetet stundtals är intensivt och kan upplevas som stressigt, krävs det att du kan hantera stressiga situationer utan att tappa fokus.
Du bör ha minst 2 års erfarenhet av administration, kundtjänst och service. Du kan uttrycka dig mycket väl, på svenska och engelska, både tal och skrift samt att du är en van användare av Officepaketet. Du ska känna dig trygg i att använda dator, telefon och övrig teknik i ditt dagliga arbete. Körkort B är ett krav och om du har erfarenhet av något affärssystem är det ett plus i kanten.
Ansökan:
Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% och sträcker sig över 12 månader. Arbetstiderna är i dagsläget under dagtid men kan komma att innefatta även kvällar och helger. Beräknad start är under december 2023 eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Jobbtyp: Heltid, Vikariat
Avtalslängd: 12 månader
Arbetstider:
- Helgarbete förekommer
- Måndag till fredag
Arbetsort: Personligen
Sista ansökningsdatum: 2023-12-24
.$ads={1}